Ερωτήσεις και απαντήσεις.

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τον Βιοσυντονισμό

Δεν υπάρχει πραγματική υγεία χωρίς υγιεινή (σωστή) Ολιστική Διατροφή!

Η ευρέως διαδεδομένη κακή υγεία πολλών ανθρώπων, δείχνει πρώτον, ότι η συνήθης δυτική διατροφή υψηλή σε λιπαρά, αλάτι, κρέας, αλλαντικά, ζυμαρικά, γαλακτοκομικά και γλυκά προφανώς δεν είναι ιδανική και ότι, δεύτερον, μία πλήρη υγεία χωρίς υγιεινή διατροφή είναι  αδύνατη.

Γιατί Ολιστική διατροφή και όχι δίαιτα?

Από τις αρχές της δεκαετίας του 80, οι διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων άρχισαν να προσεγγίζουν όλο και περισσότερο το διατροφικό μοντέλο των χωρών του δυτικού κόσμου. Χαρακτηριστικά αυτού του μοντέλου, είναι η υπερκατανάλωση προ παρασκευασμένων και βιομηχανοποιημένων τροφίμων (Fast-Food κ.α.), η αύξηση της κατανάλωσης κρέατος, αλλαντικών, γλυκών, σνακ, αναψυκτικών και ποτών.

Αποτέλεσμα αυτής της διατροφής είναι

η αύξηση της παχυσαρκίας,
του διαβήτη,
των καρδιαγγειακών παθήσεων,
του καρκίνου και άλλων εκφυλιστικών ασθενειών,
που μειώνουν την ποιότητα αλλά και τη διάρκεια ζωής.

Οι γρήγορες δίαιτες που υπόσχονται θαύματα μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα πρέπει να αποφεύγονται όσο δελεαστικές και αν σας φαίνονται. Οι δίαιτες αστραπή δεν είναι ισορροπημένες, οπότε μπορούν να βλάψουν ανεπανόρθωτα την υγεία σας.

Η γρήγορη απώλεια βάρους εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία αφού η απώλεια δεν είναι λίπος αλλά νερό και μυϊκός ιστός. Η “επιστημονική” κοινότητα, αποδέχεται ως τον ποιό ασφαλή ρυθμό απώλειας βάρους τα 2 κιλά τον μηνά δηλαδή μισό κιλό την εβδομάδα.

Έχετε στο μυαλό σας ότι όσο πιο αργά χάσετε τα περιττά κιλά τόσο πιο μόνιμα θα είναι τα αποτελέσματα! Αν έχετε να χάσετε πάρα πολλά κιλά, μπορείτε να το δείτε και από μια άλλη σκοπιά ότι μέσα σε ένα χρόνο θα έχετε χάσει 24 ολόκληρα κιλά! 0ι θεμέλιοι λίθοι σε μια ισορροπημένη διατροφή είναι:

Ποικιλία σημαίνει να τρώτε από όλα χωρίς όμως να φτάνετε σε υπερβολή στο θέμα της ποσότητας, όσο και στο θέμα του αριθμού των διαφορετικών τροφών στο κάθε γεύμα (απολύτως όλα και λίγο).
Απλότητα σημαίνει να μην κάνετε πολύπλοκους συνδυασμούς τροφών.
Φυσικότητα σημαίνει ότι πρέπει να τρώτε κάθε τροφή όσο το δυνατόν πιο κοντά στην φυσική της κατάσταση (όχι επεξεργασμένες τροφές) ή μαγειρεμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώνετε η τυχόν απώλεια θρεπτικών συστατικών.

Τι ονομάζουμε Ολιστική Διατροφή?

Όπως είπε και ο Ιπποκράτης “Η τροφή μας είναι και το φαρμακό μας”. Ολιστική Διατροφή είναι η πρόληψη ή θεραπεία διαφόρων καταστάσεων του οργανισμού μας με ανεπεξέργαστα, πραγματικά τρόφιμα σε ισορροπία και ποικιλία για να μεγιστοποιήσουν ή επαναφέρουν την υγεία και τη ζωτικότητα.

Βασικοί Κανόνες για την Ολιστική Διατροφή:

  • Αποφεύγουμε να τρώμε συνέχεια τα ίδια! Για να καλύπτουμε τις ανάγκες μας  σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία πρέπει να έχουμε ποικιλία στην διατροφή μας.
  • Αφήνουμε ένα διάλειμμα τουλάχιστον τριών ωρών από το ένα γεύμα στο άλλο για να διευκολύνουμε το στομάχι στην πέψη!
  • Προτιμάμε να κατασκευάσουμε εμείς οι ίδιοι το φαγητό μας, έτσι ξέρουμε ακριβώς τι περιέχει η τροφή μας!
  • Ισχύει ο νόμος «Καλύτερα πολλές φορές λίγα πάρα λίγες φορές πολλά!»  Άλλα όταν λέμε «πολλές φορές λίγα» δεν εννοούμε να τρώμε ασταμάτητα λίγα!  Δίνουμε βάση στο πρωινό και μεσημεριανό και τρώμε ένα ελαφρύ δεκατιανό, απογευματινό και βραδινό. Μπορούμε να παραλείψουμε το δεκατιανό και το απογευματινό αν προτιμάμε να τρώμε λιγότερες φορές την ημέρα.
  • Αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Συχνά κρύβουν ζάχαρη, αλάτι, συντηρητικά, χρωστικές και γευστικές ενισχυτές που βλάπτουν την υγεία μας και αλειώνουν την γεύση μας!
  • Τρώμε καθημερινά φρούτα και λαχανικά. Τα λαχανικά  τα τρώμε σε βραστή και σε ωμή μορφή και προτιμάμε να τρώμε τα φρούτα αντί να πίνουμε χυμούς.
  • Προτιμάμε τα εποχιακά λαχανικά και φρούτα. Δεν είναι μόνο τα πιο οικονομικά αλλά και τα πιο κατάλληλα για την υγεία μας.
  • Τρώμε κάθε εβδομάδα όσπρια. Ακόμα και το καλοκαίρι μπορούμε να εμπλουτίσουμε τις σαλάτες μας με όσπρια.
  • Προτιμάμε προϊόντα ολικής άλεσης. Εκτός από τα καλά ωφελεί για την καλή λειτουργία του έντερου, η φλούδα των δημητριακών κρύβει τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία!
  • Τρώμε μία φορά την εβδομάδα ψάρια. Ακόμα και τα καταψυγμένα ψάρια που είναι πιο οικονομικά από τα φρέσκα είναι και πολύ καλύτερα ποιοτικά!
  • Δεν τρώμε παραπάνω από δύο φορές την εβδομάδα κρέας (αν τρώτε κρέας).
  • Η κύρια πηγή λίπους καλό είναι να είναι ελαιόλαδο καλής ποιότητας. Εκτός από αυτό προτιμάμε γνήσιο βούτυρο σε λίγη ποσότητα και ποτέ μαργαρίνη.
  • Αποφεύγουμε την λευκή ζάχαρη! Η λευκή ζάχαρη δεν μας δίνει ενέργεια αλλά μας κλέβει ενέργεια!!! Αν χρειάζεται να καταναλώνουμε ζάχαρη τότε προτιμάμε stevia, μέλι και καφέ ζάχαρη σε λίγη ποσότητα.
  • Αποφεύγουμε το φρέσκο γάλα! Μόνο τα μωρά χρειάζονται φρέσκο γάλα και όχι οι ενήλικες! Τα γαλακτοκομικά προϊόντα καταναλώνονται με πλήρες λιπαρά σε λίγη ποσότητα και όχι με χαμηλά λιπαρά σε μεγάλη ποσότητα!
  • Προτιμάμε τα τρόφιμα από τον τόπο ή την χώρα μας! Οι ελιές ταιριάζουν στις μεσογειακές χώρες και όχι στις ασιατικές χώρες! Από την άλλη τα φύκια είναι κύρια ασιατική τροφή και όχι ευρωπαϊκή τροφή! (όχι ότι τα αποκλείουμε τελείως. Κάποια είναι πολύ χρήσιμα)