Ολιστική Υγεία Ολιστική Ιατρική
Ολιστική Υγεία Ολιστική Ιατρική

ΔείτεΟλιστικό Αδυνάτισμα

Οι δίαιτες γνωρίζουμε πλέον ότι δεν αποδίδουν. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι μόνο το 5% των ανθρώπων που ακολουθούν κάποια δίαιτα καταφέρνουν να χάσουν βάρος. Μήπως ήρθε η ώρα να εξετάσετε το ενδεχόμενο ότι το χάσιμο βάρους δεν είναι μόνο το τι τρώμε??? Τι συμβαίνει και αδυνατούμε να φτάσουμε στους στόχους μας??? 

Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά

Μια θέση στον κατάλογο της UNESCO για την άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Ανθρωπότητας κατέχει από τις 16 Νοεμβρίου 2010 η Μεσογειακή Διατροφή! Η πρόταση να συμπεριληφθεί η μεσογειακή διατροφή στο σχετικό κατάλογο της UNESCO κατατέθηκε κατόπιν πρωτοβουλίας της Ελλάδας, από κοινού, με τις κυβερνήσεις της Ισπανίας, της Ιταλίας και του Μαρόκου.

Διακυβερνητική επιτροπή της UNESCO αποφάσισε 46 νέες καταχωρήσεις στον κατάλογο της Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας, μεταξύ των οποίων το φλαμένκο, οι ανθρώπινες πυραμίδες της Καταλονίας (τα λεγόμενα «Καστέλης»), η γαλλική κουζίνα, η Όπερα του Πεκίνου κ.ά.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της UNESCO, η μεσογειακή διατροφή απαρτίζεται από ένα σύνολο πρακτικών και παραδόσεων, γνώσεις και δεξιοτήτων, που ξεκινούν από το χωράφι και καταλήγουν …στο τραπέζι.

Η μεσογειακή διατροφή -σημειώνεται- αφορά τη σοδειά, τη συγκομιδή, το ψάρεμα, τον τρόπο διατήρησης των τροφίμων, την επεξεργασία τους, την προετοιμασία και ιδιαίτερα τον τρόπο κατανάλωσης τους.

Η μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από ένα τροφικό μοντέλο, που παρέμεινε σταθερό στο χωροχρόνο και αποτελείται κύριος από ελαιόλαδο, δημητριακά, φρέσκα ή ξερά φρούτα και λαχανικά, μέτριες ποσότητες ψωμιού, κρέατος και γαλακτοκομικών, πολλά αρτύματα και καρυκευμάτων, συνοδευόμενα από κρασί ή άλλα ηδύποτα, με σεβασμό πάντα στις παραδόσεις της εκάστοτε κοινότητας.

Ωστόσο επισημαίνεται στην σχετική ανακοίνωση- η μεσογειακή διατροφή δεν αφορά μόνο το φαγητό. Προωθεί τις κοινωνικές σχέσεις, αφού τα γεύματα με την συμμετοχή πολλών ατόμων αποτελούν το θεμέλιο λίθο εορταστικών εκδηλώσεων και διαφόρων εθίμων και παραδόσεων. Το σύστημα της μεσογειακής διατροφής έχει βαθιά τις ρίζες του σεβασμό της βιοποικιλότητας, ενώ ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στο ρόλο της γυναίκας για την μετάδοση της πρακτικής αυτής από γενιά σε γενιά.

Αποποίηση νομικής ευθύνης:
Ως υπηρεσία προς τους αναγνώστες μας, η Ολιστική υγεία Εναρμόνιση παρέχει πρόσβαση σε πληροφορίες και νέες έρευνες.
Κανένα περιεχόμενο σε αυτόν τον ιστότοπο, ανεξαρτήτως ημερομηνίας, δεν θα πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο της άμεσης ιατρικής συμβουλής από τον γιατρό σας ή άλλο εξειδικευμένο κλινικό ιατρό.

Ενδιαφέροντα Άρθρα

 

Ολιστική Προσέγγιση

Στην Ολιστική προσέγγιση μας ενδιαφέρει ποιος άνθρωπος έχει την ασθένεια καί όχι τι ασθένεια έχει ο άνθρωπος.

Δείτε το Άρθρο…

Το κρυφό μήνυμα της ασθένειας

«Πριν λοιπόν θεραπεύσεις κάποιον, ρώτησε τον εαν είναι πρόθυμος να αφήσει όλα εκείνα που τον κάνουν να αρρωσταίνει» Ιπποκράτης.

Δείτε το Άρθρο…

Σοφές Αλήθειες

“Healing is an art. It takes time, it takes practice. It takes love.”
Maza Dohta

Ανοιχτή πρόσκληση

Ένα ενδιαφέρον Ολιστικό πρόγραμμα για όλους.
Δωρεάν συμμετοχή. Δείτε εδώ…

Νικόλαος, Στεργιόπουλος

Κάλλιον του Θεραπεύειν το προλαμβάνειν

Social Media

 

Related Posts

Καφές Οφέλη και παρενέργειες

Καφές Οφέλη και παρενέργειες

Οι λάτρεις του καφέ σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι πίνουν το αγαπημένο τους πρωινό ρόφημα, πιθανώς δεν σκέφτονται τα οφέλη ή τους κινδύνους για την υγεία τους. Και όμως, αυτό το ρόφημα έχει αποτελέσει αντικείμενο μιας μακράς ιστορίας συζητήσεων.

Ενσυνείδητη διατροφή

Ενσυνείδητη διατροφή

Τι είναι η ενσυνείδητη διατροφή; Η ιδέα της ενσυνειδητότητας δεν είναι καινούργια, αλλά σίγουρα αυξάνεται σε δημοτικότητα. Η ενσυνειδητότητα μπορεί να οριστεί ως μια "ποιότητα της συνείδησης που χαρακτηρίζεται από συνεχή προσοχή ή καλύτερα παρατήρηση στις εμπειρίες,...

Ευγνωμοσύνη. Τα οφέλη και πώς να την εξασκήσετε

Ευγνωμοσύνη. Τα οφέλη και πώς να την εξασκήσετε

Η ευγνωμοσύνη περιλαμβάνει την εκδήλωση εκτίμησης για τα πράγματα στη ζωή που έχουν νόημα ή αξία για εσάς. Το να αφιερώνετε από ένα έως και 10 λεπτά την ημέρα για να παρατηρήσετε και να αναγνωρίσετε τα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες κάθε μέρα μπορεί να φωτίσει την προοπτική σας, να ενισχύσει τη διάθεσή σας και να σας βοηθήσει να αισθάνεστε πιο θετικοί μπροστά στις προκλήσεις της ζωής.

Ολιστική προσέγγιση

Ολιστική προσέγγιση

Στην Ολιστική προσέγγιση μας ενδιαφέρει ποιος άνθρωπος έχει την ασθένεια καί όχι τι ασθένεια έχει ο άνθρωπος.

Η σημασία του καλού μασήματος στο ολιστικό αδυνάτισμα

Η σημασία του καλού μασήματος στο ολιστικό αδυνάτισμα

Ιστορία για του καλού μασήματος Oι άνθρωποι συμβουλεύουν τους άλλους να μασάνε καλά το φαγητό τους εδώ και πάρα πολύ καιρό. Στην Αγιουρβέδα, μια σχολή ιατρικής που ιδρύθηκε στην Ινδία πριν από περίπου 7.000 χρόνια, η αργή και σχολαστική μάσηση θεωρείται απαραίτητη για...

Αλλάξτε χέρια για να εξασκήσετε τον εγκέφαλό σας

Αλλάξτε χέρια για να εξασκήσετε τον εγκέφαλό σας

Η Kaja Nordengen, ειδικός νευρολόγος και συγγραφέας του βιβλίου Your Superstar Brain, εξηγεί πώς ο εγκέφαλός σας ελέγχει τις λεπτές κινητικές δεξιότητες και πώς μπορείτε να ανταλλάξετε χέρια για να εξασκήσετε τον εγκέφαλό σας.