Tel: 211 110 3536

Kin: 6949392750

Ωτοβελονισμός για απώλεια βάρους
4 Συνεδρίες 49+ΦΠΑ

Η Ολιστική Διατροφή μπορεί να μειώσει την LDL χοληστερόλη.

LDL Χοληστερόλη, Καρκίνος, Ολιστική Διατροφή, Ολιστικό Αδυνάτισμα | 0 Σχόλια

Επιλέξτε τροφές που μειώνουν τη LDL χοληστερόλη και αντιμετωπίστε με πιο φυσικό τρόπο το πρόβλημα της LDL.

Επιλέξτε τροφές που μειώνουν τη LDL χοληστερόλη και αντιμετωπίστε με πιο φυσικό τρόπο το πρόβλημα της LDL.

Μια διατροφή πλούσια σε λαχανικά, ξηρούς καρπούς και φυτικές ίνες μπορεί να μειώσει την LDL («κακή») χοληστερόλη, συγκριτικά με ένα διατροφικό πλάνο χαμηλής περιεκτικότητας σε κορεσμένα λιπαρά.

Μάλιστα η πτώση της LDL χοληστερόλης είναι τόσο σημαντική που οι επιστήμονες θεωρούν τις διατροφικές παρεμβάσεις μια καλή εναλλακτική στις στατίνες.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τορόντο με επικεφαλής τον Δρ Ντέιβιντ Τζενκινς θέλησαν να μελετήσουν την επίδραση που έχει η διατροφή στην προσπάθεια μείωσης της χοληστερόλης χωρίς τη λήψη στατίνων.

Με τυχαία επιλογή χώρισαν 351 Καναδούς με υπερχοληστερολαιμία σε τρεις ομάδες. Μια ομάδα έλαβε διατροφική συμβουλευτική με στόχο δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε κορεσμένα λιπαρά, διάρκειας έξι μηνών. Οι άλλες δυο ομάδες έλαβαν βοήθεια από διατροφολόγους για να εντάξουν στην καθημερινότητά τους περισσότερα τρόφιμα που μειώνουν τη χοληστερόλη (γάλα σόγιας, τυρί σόγιας, ξηρούς καρπούς, βρώμη, αρακά και όσπρια). Οι συνεδρίες για μερικούς συμμετέχοντες έγιναν δύο φορές κατά τη διάρκεια της μελέτης και για κάποιους άλλους επτά φορές.

Όλα τα διατροφικά σχήματα ήταν χορτοφαγικά. Μετά από έξι μήνες, τα άτομα που έκαναν διατροφή με λίγα κορεσμένα λιπαρά είχαν 8 mg/dL πτώση της LDL χοληστερόλης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Journal of the American Medical Association. Οι εθελοντές που είχαν κάνει διατροφή με τροφές που μειώνουν τη χοληστερόλη είχαν 24 mg/dL και 26 mg/dL πτώση της LDL χοληστερόλης. Η μέση τιμή της LDL στην αρχή ήταν 170 mg/dL. Οποιαδήποτε τιμή άνω των 160 mg/dL θεωρείται υψηλότερη του φυσιολογικού.   Οι εθελοντές που έτρωγαν τρόφιμα που μείωναν τη χοληστερόλη, κατανάλωναν κατά μέσο όρο ένα γραμμάριο φυτικών στερολών (σε μορφή εμπλουτισμένης μαργαρίνης) ανά 1.000 θερμίδες, καθώς και 10 γραμμάρια φυτικών ινών (σε μορφή βρώμης, κριθαριού και ψύλλιου), 22,5 γραμμάρια πρωτεΐνης σόγιας και 22,5 γραμμάρια ξηρών καρπών ανά 1.000 θερμίδες.

Ένας στους πέντε συμμετέχοντες αποσύρθηκε από τη μελέτη πριν την συμπλήρωση του εξαμήνου αν και κανείς δεν δυσκολεύτηκε να τηρήσει το διατροφικό πρόγραμμα.   Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι εθελοντές υποχρεώθηκαν να διακόψουν τη χρήση των στατίνων πριν την ένταξη τους στο διατροφικό πρόγραμμα.

Στόχος τώρα των ερευνητών είναι να μελετήσουν πως μπορεί ο συνδυασμός στατίνων και διατροφής να συντελέσει στην μείωση της LDL χοληστερόλης. Πάντως σε όσους αρέσει η προοπτική της διατροφικής μείωσης της χοληστερόλης, αξίζει να δοκιμάσουν ένα τέτοιο πρόγραμμα διατροφής.

Φυσικά υπάρχουν και οι περιπτώσεις εκείνων που δεν θέλουν να διαφοροποιήσουν τη διατροφή τους και καλά θα κάνουν να συνεχίσουν την θεραπεία με στατίνες. Εξάλλου κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ανάγκες και οι γιατροί θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους ασθενείς με υπερχοληστερολαιμία να δοκιμάσουν το θεραπευτικό σχήμα που τους ταιριάζει καλύτερα.