Ολιστική Υγεία Ολιστική Ιατρική
Ολιστική Υγεία Ολιστική Ιατρική

ΔείτεΟλιστικό Αδυνάτισμα

Οι δίαιτες γνωρίζουμε πλέον ότι δεν αποδίδουν. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι μόνο το 5% των ανθρώπων που ακολουθούν κάποια δίαιτα καταφέρνουν να χάσουν βάρος. Μήπως ήρθε η ώρα να εξετάσετε το ενδεχόμενο ότι το χάσιμο βάρους δεν είναι μόνο το τι τρώμε??? Τι συμβαίνει και αδυνατούμε να φτάσουμε στους στόχους μας??? 

Η τακτική άσκηση αλλάζει τον εγκέφαλο για να βελτιώσει τη μνήμη, τις δεξιότητες σκέψης

Υπάρχουν πολλοί καλοί λόγοι για να ασκήστε. Οι σημαντικότεροι λόγοι περιλαμβάνουν τη μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και του διαβήτη. Ίσως θέλετε να χάσετε βάρος, να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση, να αποφύγετε την κατάθλιψη ή απλά να είστε και να φαίνεστε καλύτερα. Σήμερα υπάρχει και ένας άλλος λόγος, ο οποίος ισχύει ιδιαίτερα για εκείνους από εμάς που βιώνουν μια αίσθηση ομίχλης στον εγκέφαλο που δυστυχώς έρχεται με την ηλικία. Η άσκηση όμως αλλάζει τον εγκέφαλο με τρόπους που προστατεύει τη μνήμη και τις δεξιότητες της σκέψης.

Όπως έλεγαν και οι αρχαίοι … “Mens sana in corpore sano” «Νοῦς ὑγιὴς ἐν σώματι ὑγιεῖ».

Σε μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η τακτική αερόβια άσκηση, φαίνεται να αυξάνει το μέγεθος του ιππόκαμπου, την περιοχή του εγκεφάλου που εμπλέκεται στη λεκτική μνήμη και στη μάθηση. Οι ασκήσεις αντοχής, ισορροπίας και τόνωσης μυών δεν είχαν τα ίδια αποτελέσματα.

Τι είναι η Αερόβια άσκηση?

Aερόβια άσκηση είναι κάθε άσκηση στην οποία κινούνται ρυθμικά και επαναλαμβανόμενα μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματος, με συνέπεια την ταχύτερη καύση θερμίδων, που ευνοεί περισσότερο την προσπάθεια να χάσετε βάρος. H αερόβια άσκηση περιλαμβάνει κάθε δραστηριότητα που αυξάνει την πρόσληψη οξυγόνου, τους κτύπους της καρδιάς και προκαλεί εφίδρωση. Mε την έναρξη της άσκησης η πρόσληψη οξυγόνου αυξάνεται με γρήγορο ρυθμό, έως ότου σταθεροποιηθεί σ’ ένα επίπεδο, ανάλογα με την ένταση της άσκησης.
Το αποτέλεσμα αυτής της έρευνας έρχεται σε κρίσιμη στιγμή. Οι ερευνητές λένε ότι μια νέα περίπτωση άνοιας εντοπίζεται σε κάθε τέσσερα δευτερόλεπτα παγκοσμίως. Εκτιμούν ότι μέχρι το 2050, περισσότεροι από 115 εκατομμύρια άνθρωποι θα έχουν άνοια παγκοσμίως.

Τι είναι η Άνοια?

Με τον όρο άνοια περιγράφεται ένα σύνολο συμπτωμάτων που προκαλούνται από διαταραχές που επηρεάζουν τον εγκέφαλο. Δεν είναι μία συγκεκριμένη ασθένεια. Η άνοια επηρεάζει τη σκέψη, τη συμπεριφορά και την ικανότητα να εκτελεί το άτομο καθημερινές εργασίες. Η λειτουργία του εγκεφάλου επηρεάζεται αρκετά και παρεμβαίνει στη φυσιολογική κοινωνική ή επαγγελματική ζωή του ατόμου. Το κρισιμότερο σημείο της άνοιας είναι η αδυναμία εκτέλεσης καθημερινών δραστηριοτήτων ως συνέπεια της μειωμένης γνωστικής ικανότητας. Οι γιατροί κάνουν διάγνωση άνοιας εάν δύο ή περισσότερες γνωστικές λειτουργίες έχουν διαταραχθεί σημαντικά.

Η άσκηση και ο εγκέφαλος

Η άσκηση βοηθά στη μνήμη και τη σκέψη, τόσο με άμεσο όσο και με έμμεσο τρόπο. Τα οφέλη της άσκησης προέρχονται άμεσα από την ικανότητά της να μειώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη, να μειώνει τη φλεγμονή και να διεγείρει την απελευθέρωση αυξητικών παραγόντων-χημικών ουσιών στον εγκέφαλο που επηρεάζουν την υγεία των εγκεφαλικών κυττάρων, την ανάπτυξη νέων αιμοφόρων αγγείων στον εγκέφαλο, την αφθονία και την επιβίωση νέων εγκεφαλικών κυττάρων.
Έμμεσα, η άσκηση βελτιώνει τη διάθεση και τον ύπνο και μειώνει το στρες και το άγχος. Τα προβλήματα σε αυτούς τους τομείς συχνά προκαλούν ή συμβάλλουν στη γνωστική εξασθένιση, Άνοια.
Πολλές μελέτες έχουν υποδείξει ότι τα μέρη του εγκεφάλου που ελέγχουν τη σκέψη και τη μνήμη έχουν μεγαλύτερο όγκο σε ανθρώπους που ασκούνται έναντι των ατόμων που δεν ασκούνται.” Ακόμα πιο συναρπαστικό είναι το συμπέρασμα ότι η συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα τακτικής άσκησης μέτριας έντασης επί έξι μήνες ή ένα χρόνο συνδέεται με την αύξηση του όγκου επιλεγμένων περιοχών του εγκεφάλου”, λέει ο Δρ Scott McGinnis, νευρολόγος στο Brigham and Women’s Νοσοκομείο και εκπαιδευτικός στη νευρολογία στη Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.
Μια άλλη ευρενα που έχει γίνει παλαιότερα και είναι παρόμοια με αυτήν εδώ λέει ότι. Όσοι ασκούντε απο μικροί είναι πιο έξυπνοι όταν μεγαλώσουν.
Οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά από την ηλικία των 11 ετών, έχουν καλύτερες επιδόσεις στα νοητικά τεστ, όταν πια έχουν φθάσει στην ηλικία των 50 ετών, σύμφωνα με μια βρετανική επιστημονική έρευνα (2013).
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρ. Άλεξ Νρέγκαν του King’s College του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα ψυχολογικής ιατρικής “Psychological Medicine”, σύμφωνα με τη βρετανική «Γκάρντιαν», ανέλυσαν στοιχεία για πάνω από 9.000 άτομα.

Εσείς τι περιμένετε?

Ξεκινήστε την άσκηση! Σήμερα. Δεν γνωρίζετε ακριβώς ποια άσκηση είναι καλύτερη? Σχεδόν όλες οι έρευνες έχουν εξετάσει το περπάτημα, συμπεριλαμβανομένης και της τελευταίας μελέτης. “Είναι πιθανό ότι και όλες οι άλλες μορφές αερόβιας άσκησης που προκαλούν τα προαναφερόμενα στοιχεία μπορούν να αποφέρουν παρόμοια οφέλη”, λέει ο Δρ McGinnis.
Πόση άσκηση απαιτείται για τη βελτίωση της μνήμης; Οι συμμετέχοντες στη μελέτη περπατούσαν γοργά (βάδην) για μία ώρα, δύο φορές την εβδομάδα. Αυτό είναι 120 λεπτά άσκησης, μέτριας έντασης την εβδομάδα. Οι συνήθεις συστάσεις συμβουλεύουν μισή ώρα μέτριας σωματικής δραστηριότητας τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας ή 150 λεπτά την εβδομάδα. Αν αυτό σας φαίνεται δύσκολο για αρχή, ξεκινήστε με λίγα λεπτά την ημέρα και αυξήστε τον χρόνο που ασκείστε κατά πέντε ή 10 λεπτά κάθε εβδομάδα μέχρι να φτάσετε στο στόχο σας. Ένα ημερολόγιο θα σας ήταν πολύτιμο εργαλείο.

Η άσκηση μπορεί να είναι και διασκέδαση.

Αν δεν θέλετε να περπατήσετε, εξετάστε άλλες ασκήσεις μέτριας έντασης, όπως κολύμβηση, αναρρίχηση, τένις ή χορό. Μην ξεχνάτε ότι και οι οικιακές δραστηριότητες μπορούν να μετρήσουν επίσης, όπως έντονο σφουγγάρισμα δαπέδου, εργασίες κήπου, ή οτιδήποτε μπορεί να αυξήσει τους παλμούς της καρδιά σας και να προκαλέσει ελαφρά εφίδρωση.
Δεν έχετε την πειθαρχία να το κάνετε μόνοι σας; Δοκιμάστε κάποια ή όλες αυτές τις ιδέες:
Συμμετάσχετε σε μια ομάδα ή ξεκινήστε με έναν φίλο σας όπου ο ένας θα παροτρύνει τον άλλο.
Παρακολουθήστε την πρόοδό σας με ένα ημερολόγιο. Καταγράφοντας τις βελτιώσεις σας, θα σας ενθαρρύνει να φτάσετε στο στόχο που επιθυμείτε.
Αν μπορείτε, προσλάβετε έναν προσωπικό εκπαιδευτή. (Η καταβολή ενός εμπειρογνώμονα είναι καλό κίνητρο.)
Ελάτε να γνωριστούμε και ακολουθείστε το πρόγραμμα Ολιστικής Ευεξίας που προσφέρουμε.
Όποια και αν είναι η άσκηση και τα κίνητρα που θα επιλέξετε, δεσμευτείτε να καθιερώσετε την άσκηση ως μια καθημερινή συνήθεια, σχεδόν όπως τη λήψη ενός συνταγογραφούμενου φαρμάκου. Η άσκηση θεωρείτε ιαματική από αρχαιότατων χρόνων, και από ότι φαίνεται μπορεί στις μέρες μας να βρεθεί στην κορυφή της λίστας των θεραπειών. Μπορούμε να το πετύχουμε με το να γίνουμε όλοι μας ζωντανά παραδείγματα για τους συνανθρώπους μας.

Αποποίηση νομικής ευθύνης:
Ως υπηρεσία προς τους αναγνώστες μας, η Ολιστική υγεία Εναρμόνιση παρέχει πρόσβαση σε πληροφορίες και νέες έρευνες.
Κανένα περιεχόμενο σε αυτόν τον ιστότοπο, ανεξαρτήτως ημερομηνίας, δεν θα πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο της άμεσης ιατρικής συμβουλής από τον γιατρό σας ή άλλο εξειδικευμένο κλινικό ιατρό.

Ενδιαφέροντα Άρθρα

 

Ολιστική Προσέγγιση

Στην Ολιστική προσέγγιση μας ενδιαφέρει ποιος άνθρωπος έχει την ασθένεια καί όχι τι ασθένεια έχει ο άνθρωπος.

Δείτε το Άρθρο…

Το κρυφό μήνυμα της ασθένειας

«Πριν λοιπόν θεραπεύσεις κάποιον, ρώτησε τον εαν είναι πρόθυμος να αφήσει όλα εκείνα που τον κάνουν να αρρωσταίνει» Ιπποκράτης.

Δείτε το Άρθρο…

Σοφές Αλήθειες

“Your body hears everything your mind says. Keep going. You can!”

Ανοιχτή πρόσκληση

Ένα ενδιαφέρον Ολιστικό πρόγραμμα για όλους.
Δωρεάν συμμετοχή. Δείτε εδώ…

Νικόλαος, Στεργιόπουλος

Κάλλιον του Θεραπεύειν το προλαμβάνειν

Social Media

 

Related Posts

Καφές Οφέλη και παρενέργειες

Καφές Οφέλη και παρενέργειες

Οι λάτρεις του καφέ σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι πίνουν το αγαπημένο τους πρωινό ρόφημα, πιθανώς δεν σκέφτονται τα οφέλη ή τους κινδύνους για την υγεία τους. Και όμως, αυτό το ρόφημα έχει αποτελέσει αντικείμενο μιας μακράς ιστορίας συζητήσεων.

Ενσυνείδητη διατροφή

Ενσυνείδητη διατροφή

Τι είναι η ενσυνείδητη διατροφή; Η ιδέα της ενσυνειδητότητας δεν είναι καινούργια, αλλά σίγουρα αυξάνεται σε δημοτικότητα. Η ενσυνειδητότητα μπορεί να οριστεί ως μια "ποιότητα της συνείδησης που χαρακτηρίζεται από συνεχή προσοχή ή καλύτερα παρατήρηση στις εμπειρίες,...

Ευγνωμοσύνη. Τα οφέλη και πώς να την εξασκήσετε

Ευγνωμοσύνη. Τα οφέλη και πώς να την εξασκήσετε

Η ευγνωμοσύνη περιλαμβάνει την εκδήλωση εκτίμησης για τα πράγματα στη ζωή που έχουν νόημα ή αξία για εσάς. Το να αφιερώνετε από ένα έως και 10 λεπτά την ημέρα για να παρατηρήσετε και να αναγνωρίσετε τα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες κάθε μέρα μπορεί να φωτίσει την προοπτική σας, να ενισχύσει τη διάθεσή σας και να σας βοηθήσει να αισθάνεστε πιο θετικοί μπροστά στις προκλήσεις της ζωής.

Ολιστική προσέγγιση

Ολιστική προσέγγιση

Στην Ολιστική προσέγγιση μας ενδιαφέρει ποιος άνθρωπος έχει την ασθένεια καί όχι τι ασθένεια έχει ο άνθρωπος.

Αλλάξτε χέρια για να εξασκήσετε τον εγκέφαλό σας

Αλλάξτε χέρια για να εξασκήσετε τον εγκέφαλό σας

Η Kaja Nordengen, ειδικός νευρολόγος και συγγραφέας του βιβλίου Your Superstar Brain, εξηγεί πώς ο εγκέφαλός σας ελέγχει τις λεπτές κινητικές δεξιότητες και πώς μπορείτε να ανταλλάξετε χέρια για να εξασκήσετε τον εγκέφαλό σας.